Следвайте "Буднаера" в Телеграм

Ислямизацията на циганите върви по оста Пазарджик – Пловдив – Асеновград

Областите, отбелязани в сиво са населени с мюсюлмани, които изповядват традиционен ислям, а в черно са тези, където циганските гета са радикализирани.

Нови джамии и молитвени центрове никнат край гетата

Ислямизацията на циганите и опитите да бъдат приобщавани към мюсюлманството се случват с най-бързи темпове в махалите в Пазарджик, Пловдив, Асеновград, Хасково и Бургас, показа проучване на “24 часа”.

Емисари проповядват в гетата радикален ислям, който няма нищо общо с традиционния в областите Разград, Шумен, Кърджали, Търговище и Смолян. Освен тази ос, която минава по Тракийската долина, има опити и за ислямизиране на ромите в Северозападна България, където традиционният ислям е по-слабо застъпен, научи “24 часа”.

Ислямизацията на циганите в България като заплаха за териториалната цялост е тенденция, а не реалност

Както “24 часа” съобщи в понеделник, този факт е отбелязан в доклад на Държавната агенция “Разузнаване” за първото полугодие на 2017 г. Освен обръщането на гетата към мюсюлманството от ДАР следят и процеса с покупката на имоти от руснаци по Черноморието.

Строеж на джамии, откриване на религиозни центрове и промяна в навиците на циганите показват къде са проблемните точки. Бедността е сред основните предпоставки за приемането на исляма в гетата, където населението се увеличава постоянно обратно на общата тенденция на демографски срив у нас.

Освен това изследване на “Алфа Рисърч” от март ясно показва, че най-бедните от гетата са силно религиозни. Тенденцията е все повече от младите роми да приемат исляма, а Турция оказва най-голямо влияние върху тях.

Меката на циганския ислямизъм е кв. “Изток” в Пазарджик. За последните 15 години мюсюлманите там са над 15 000 при няколкостотин в началото на XXI век.

Лидерът на ислямистите в циганското гето е Ахмед Муса, който е подсъдим за проповядване на антидемократична идеология. Поклонникът на “Ислямска държава” е циганин с майка християнка.

Като малък страдал от шизофрения, но се излекувал с помощта на Аллах, както твърди той пред магистратите. Делото срещу него и още 12 имами беше върнато наскоро от ВКС в Пловдивския апелативен съд и все още продължава, докато лидерът е в ареста. Операцията срещу Ахмед Муса беше проведена през 2014 г. от ДАНС, МВР и прокуратурата. Под негово влияние в кв. “Изток” ислямистите са се увеличили в пъти и първо там циганките тръгнаха с бурки. Муса проповядва в частна джамия в квартала, от която официалното мюсюлманско вероизповедание се разграничи.

Година по-късно службите отново атакуваха кв. “Изток” по разследване за радикален ислям.

То започва от клип във фейсбук, на който деца симулират обезглавяване. Арестувани са 14 души. Освен Муса това са радикализирани цигани от пловдивското гето “Столипиново”, както и от Асеновград, където наскоро имаше етническо напрежение.

В Пловдив Ахмед Муса проповядвал в молитвени домове, а не в джамии

Имал приближени, които го замествали, когато отсъства.

Освен дейността на Муса в “Столипиново” с проповеди, възхваляващи “Ислямска държава”, в квартала се строи и джамия за нуждите на вярващите, която обаче няма връзка с него.

Преди 2 седмици обаче строежът е спрян от общината, защото е незаконен. Собственик на имота е “Мюсюлманско сунитско ханефитско изповедание” на бившия главен мюфтия Недим Генджев. Теренът е предвиден за молитвен дом, а не за джамия.

Според националния регистър на храмовете в България в Пловдив официално и постоянно действат 3 месджида – малки мюсюлмански храмове, подобни на параклисите в православието. Чрез тях официалното мюсюлманско изповедание има за цел да противодейства на радикалните течения, които проникват в квартала. В “Столипиново” и Шекер махала също все повече цигани приемат исляма, въпреки че тези гета са далеч от постиженията на “Изток” в Пазарджик.

Следващата точка по оста на ислямизиращите се цигани е Асеновград. В края на юни тумба роми преби с камъни млади спортисти, което доведе до протести в града. Един от арестуваните се оказа стар сподвижник на Ахмед Муса, който също е посещавал кв. “Лозница” в Асеновград за проповеди.

Сред подсъдимите заедно с Муса е и ходжата от “Лозница” Ненко Щерев

За нуждите на мюсюлманите в циганското гето в Асеновград се строи и нова голяма джамия, която още няма акт 16. Градежът ѝ започва преди 10 г.

Операции на ДАНС за противодействие срещу радикалния ислям са провеждани и в циганските махали на Хасково и Харманли.

В ромските махали са най-бедни и най-радикални

Ислямът е единствената вярна религия според 62% от мюсюлманите в гетата и тези, които са с основно образование или нямат такова. Това е един от изводите на представително проучване на “Алфа Рисърч”, публикувано през март.

Сред всички мюсюлмани одобрението към Турция нараства от 60% през 2011 г. до 68% през 2016 г.

Мюсюлманското население е с най-ниския социален статус според проучването. 63% от анкетираните декларират средномесечен доход на човек от домакинството под 250 лв., а на 74% от мюсюлманите в гетата доходът е под 100 лв.

Най-високо е нивото на религиозност сред мюсюлманите в гетата. 99% от тях са заявили, че религията е важна в техния живот. 100% са религиозни, от които 46% – дълбоко религиозни. При най-младите (18-30 г.) е нараснал делът на тези, които отдават много голямо значение на религията в своя живот (50% през 2016 г.).

55 на сто от всички мюсюлмани са против носенето на забрадки в училище, 30% нямат мнение и едва 15% го поддържат. 54 на сто не одобряват жените да ходят навън с покрити лица (бурка, никаб), 24% не могат да преценят и 21% одобряват.

43% изказват предпочитание религиозните дейци да получават образованието си в български духовни учебни заведения, като за петгодишния период има спад с 13 пункта. В същото време се е увеличил с 5 пункта – на 12% – делът на тези, които смятат, че това трябва да става в Турция. 6 на сто предпочитат за духовно образование Саудитска Арабия.

Приятел на Ценко Чоков с минаре до дома си в Галиче

Местният цигански тартор от Галиче Мехти Касъмов вдигна джамия до дома си в ромската махала през 2000 г. и оттогава ромите редовно я посещават. Религиозният храм обаче е със статут “частен”, защото го няма в списъка на регистрираните храмове.

В област Враца само Ески джамия е действаща.

Синът на Мехти Касъмов – Касъм, е подсъдим заедно с кмета на селото Ценко Чоков за рекет, палежи и заплахи за убийство. Мехти е бизнесмен, дългогодишен приятел на Чоков. Осъден е за източване на Държавния резерв и сега е в затвора. Приема исляма през 2000 г. Тогава се казва Момчил Димитров, но сменя и името си. След като джамията му е завършена, там деца от ромската махала изучават ислям, а младите посещават петъчна молитва. В селото няма ходжа, но за молитвите идва имам от Плевен. / 24 Часа

https://bultimes.com/ 

Следвайте "Буднаера" в Телеграм

Ако този материал Ви харесва, помогнете ни да го популяризираме. Благодарим Ви!