Следвайте "Буднаера" в Телеграм

Проф. Коста Костов: Безусловна оставка на властта и експертен кабинет без партиите от настоящия парламент!

НЯМА ДА ИМАМЕ ДРУГ ПОДОБЕН ШАНС, приятели, поне моето поколение – не!

Затова да бъдем неотстъпчиви.

Сега или в друго прераждане, другаде!

Аз съм лекар и ще ми простите романтизма и времето, което ще ви отнема да помечтаем заедно.

Виждам следните задължителни стъпки, които смятам за абсолютно необходими, без да твърдя, че са възможни:

1. Абсолютна и безусловна оставка на управляващото “мнозинство”.

2. Оставка на главния прокурор, който очевидно не се ползва с обществено доверие и ще продължи да поддържа енергията на протеста и усещането у всички протестиращи за неприемлива избирателна “справедливост”.

3. Съставяне на служебно експертно правителство без участие на парламентарно представените политически субекти, защото протестите са преди всичко граждански и не трябва да се допуска да бъдат употребени за избора на временно правителство.

4. Предсрочни избори с електронно гласуване.

5. Избор на нов главен прокурор с демократична процедура от няколко кандидатури, една от които на гражданското общество, след обществено допитване.

6. Новият главен прокурор да предприеме незабавна проверка на бизнеса на Ахмед Доган, Пеевски и всички останали, които натрупаха богатство и влияние покрай контролираните от споменатите двама “обръчи от фирми” и покрай близостта си с властта.

7. Новият главен прокурор да ревизира и направи достояние на обществото онова, което не беше направено по времето на Сотир Цацаров, а същият да освободи също поста, който заема, защото си отиде с много съмнения в неговата работа.

8. Обществото ще очаква окончателните резултати от всички тези разследвания както и за всички останали казуси, около усвояване на европейски фондове, обществени поръчки, крайбрежни хотели и плажове, къщи, апартаменти и тераси, които оставиха в последните години усещане за грандиозни корупционни практики.