Буднаера-Епохалнивремена
Буднаера-Епохалнивремена
Събития+ | Открития+ | Китай | Фалун Гонг | Наследство
  
  

spacer
13.04.2015

Вечност в един час

„Трагедия в Китай”
„Трагедия в Китай” (Художник Юан Ли, Маслени бои и платно, 98см x 78см)

 

Оставаме безмълвни при съзерцаването й, момент на силен контраст, момент на сила, момент на живот и смърт...


Картината „Трагедия в Китай” изобразява тъжната история на млада семейна двойка,  която практикува Фалун Гонг в Китай. Листът хартия в ръката на убития съпруг е пропита с кръвта му. Той е ключът към историята на картината. Разкъсан и намачкан, той показва, че съпругът е отказал да подпише обета да се откаже от Фалун Гонг.

Проследявайки ръката към лицето му, обърнато твърдо нагоре, откриваме, че дори и в смъртта той излъчва величие, със златиста светлина, бликаща изпод дланта му, покриваща кръвта и разкриваща безценната стойност на истината.

Юан Ли, китайски художник, живеещ в Япония
Юан Ли, китайски художник, живеещ в Япония (Epoch Times).

За мултивселената, интелигентните форми на живот, многоизмерните реалности и…Доказано! Има живот след смъртта...

Има тайна, която е много по-голяма от политиката, здравната свобода, науката или дори цялата история на човешката раса. Тази тайна си остава неприета - дори осъждана от научната общност, и все пак това е най-важната тайна за всичко, което съществува…

Неподписаното заявление е всъщност изборът между живота и смъртта. Подписът за отказ от Фалун Гонг означава освобождаване от „центъра за превъзпитание”; отказът да го направи - мъчения до смърт. И той прави своя избор.

На фона на заобикалящата го сковаваща студенина, той излъчва чистота и светлина. Покриващото очите му червено парче плат издава мъчителя му - Китайската комунистическа партия. Тежките белезници на краката, змиевидното въже и електрическата палка на земята са нейните уреди за “превъзпитание”. Свещта на земята изобразява нейния стремеж да забули в мрак и най-малката светлинка.

Художникът използва силни детайли, за да пресъздаде картината по-истинно, детайли изразителни и символични, всеки един от които добавя важен елемент към изобразената история.

В контраст със студеното, мъртво тяло, младата жена е облята в топла, мека светлина. Годежният пръстен показва, че тя е съпругата. Часовникът и нейното облекло ни подсказват, че трагедията се разиграва в наши дни. Сълзите в очите й изразяват тъга и страдание. Червените устни и страни издават младостта й. Изражението на лицето й е особено затрогващо – тъжно, но твърдо. Без омраза, без жажда за отмъщение, но с увереност в истинността, добротата и търпимостта. Напрежението в погледа й излъчва непоколебимост.

Автор на тази силно въздействуваща творба е Юан Ли, китайски художник, живеещ в Япония.

На въпроса, какво го е накарало да нарисува картината, Юан Ли каза, „Ако комунистически Китай не преследваше практикуващите Фалун Гонг, щях да изобразявам богове, по подобие на творбите от Ренесанса, които показват изображения на богове и сцени от Рая. Но тъй като практикуващите Фалун Гонг в Китай страдат така много, мисля че е важно да разкрия пред света истината за това преследване.”

Подбуждан от желанието да направи това на едно по-дълбоко ниво, чрез езика на изкуството, той решава да нарисува творбата „Трагедия в Китай”.

Изложбата с творби за преследването на Фалун Гонг, “Изкуството на Истинност, Доброта, Търпимост” (“The Art of Zhen, Shan, Ren”) пътува по света и предлага на посетителите си “вечност в един час”. Дълбоко впечатлени, те споделят в книгата за посетители: „Силно въздействаща и вдъхновяваща изложба”, „Дълбочината на изложбата ще стимулира промяна срещу нарушаването на човешките права”, „Изложбата ни насърчава да сме по-добри.”

Мненията на редакцията и на автора/ите могат да не съвпадат.

Мненията на редакцията и на автора/ите могат да не съвпадат.

Ако този материал Ви харесва, помогнете ни да го популяризираме чрез бутончетата за споделяне отдолу.

Благодарим Ви!

  

Последни публикации

 
spacer